21 april, 2007

pappa

pappa

min pappa. som alltid ställer upp, som hämtat mig mitt i natten bara för jag ångrade mig och ville komma hem. som släpade cykeln genom skogen för att följa med när jag red min första häst. han som kan mina "triggerpoints" så väl och därför kan driva mig till vansinne - bara för att retas. men även han som kan få mig att skratta
som ingen annan. det är min pappa.


my father.
who used to pick me up in the middle of the night,
when i had second thoughts and wanted to go home
who dragged his bike through mud an bushes,
to help me when i road my first horse.
he knows all my "triggerponts" and can drive me mad.
but he is also the one that makes me laugh,
like no one else.

1 kommentar:

Anonym sa...

Cathrine jag gillar verkligen den här bilden av din far, den är hur skön som helst.
Bildtexten är underbar, jag blir nästan tårögd ;)
Passa på att krama din far extra mycket nu.
Ha det gott, kram Jonte