07 april, 2007

dum spiro spero

"While I Breathe, I Hope"

Se de där ringarna under ögonen. Shit jag var sliten efter anatomi-tentan. Men trots den otroligt kämpiga pluggperioden, så gick det bra, jag överlevde :) Och efter några dagar var allt elände glömt. Därför gillar jag bilden. De enormt trötta ögonen, men med det lilla hoppfulla leendet, påminner mig om att efter tunga tentapluggsperioder så börjar livet igen. Och att hur jobbigt saker o ting än känns, så når det aldrig upp på samma nivå som anatomin. Hehe tror inte man kan förstå det egentligen, det måste helt enkelt upplevas...
men det unnar jag ingen ;)

This is me, after my exam in animal anatomy.
With really weary eyes
It was tough, but I made it ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Cathrine.
Du har gjort det igen - jeg er solgt! - jeg tror aldrig før jeg har set "trætte" øjne være så intense.

Dine billeder forsvandt andet sted fra, men er genfundet her -> happy mee ;0). Det jeg kan lide ved billederne er at de fortæller en historie i sig selv. Der er atmosfære, nærhed, intensitet, lys og mørke i dem og en tanke bag. Hvad med fotograf og veterinær? ;)

Sidder her og fundere over hvordan jeg skal beskrive dette dit sted, bloggen - og "my corner of the sky" faldt mig ind som rammende eller? det stammer fra et album af samme navn. Dit hjørne i denne storby og verden som kan ses af alle men også bare de få. Jeg prøver vist bare at sige FEDT STED Cathrine.

"Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away"

God påske/Jørgen,Kbh

Anonym sa...

Jag tror det är med ringar under ögonen som det är med rynkor och ärr, man har gjort sig förtjänt av dom, man ska göra sig förtjänt av dom, och man ska vara stolt över dom. Det blir som livserfarenhet förkroppsligat. Så brukar jag tänka när jag stirrar mig själv i spegeln och ser mina rynkor rynka vishet tillbaka. =) Kanske ljuger jag för mig själv. Hoppas det går fint med tentorna. Hade jag varit ett litet djur hade jag velat ha dig som veterinär =) /Tobs