23 oktober, 2010

sommarminnen

två av mina söta systerdöttrar - victoria och julia

hittade lite gamla bilder från i somras,
så många underbara minnen från stunder med familjen :)
julia avgudar sina äldre kusiner,
o sitter gärna en stund i knäet hos victoria.

idag träffdae jag o fanny några hemlösa i köpen och deras hundar,
som är en del av våra ex-jobb.
det ger mig sån värme i hjärtat
att se hur deras ögon lyser upp så fort det gäller deras hundar.
Hur glada de är för att se oss,
hur trevliga och omtänksamma de är mot oss o sina hundar.

Det är oerhört mkt tragik involverat också,
men i slutändan är det ändå det positiva med arbetet
som sätter de djupaste spåren.
det här är verkligen något jag vill driva vidare i fortsättningen!

annat än varmt är klimatet dock i malmö för tillfället.
O då inte bara vädermässigt.
hur sjukt det än må låta,
så kändes
det allvarligt tryggare att bo på Nörrebro i Köpenhamn
mitt under pågående gängkrig.

my cute, cute nieces - victoria and julia


Inga kommentarer: