24 november, 2009

längtan


idag har jag opererat en liten, liten ko!
supersöt och ja... väldigt liten!
inte mycket större än en stor hund :)

vi opererade en löpmageomvridning (laparatomi och omentopexi).
Och jag fick lägga epiduralbedövningen, cool!
Var mkt lättare än jag trott ;)

iaf, har haft en väldigt bra dag idag, alltid kul att få operera!
nu... ska jag äta nybakade muffins och längta efter advent och jul!


today i've been a surgeon!
performed an omentopexy on a tiny little cow
supersweet, and.. tiny! no bigger than a large dog

now i'm gonna eat freshly baked muffins and long for advent and xmas :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

wow magisk bild! Det är något över de flesta av dina bilder som jag har svårt att beskriva! keep it up! kram //John

Anki sa...

och oss förstås - eller hur??
Kramis syrran och snyggt jobbat - både med lilla kossan och bilden!

Anneli sa...

En fantastiskt vacker bild med ljuvliga färger!

Hoppas det gick bra med kon!

ha en fin helg!